Business Analist voor Bestuurszaken

Wat je bij Digipolis mag verwachten? Een job waar nog genoeg tijd overblijft om de stad te gaan verkennen. Een job met een bijzondere missie. Een job met gelijkgestemde collega's, want iedereen hier heeft minstens één ding gemeen: een hart voor de stad.

Voor de bedrijfseenheid Bestuurszaken zijn wij op zoek naar een business architect die hen kan bijstaan in het bedenken en implementeren van oplossingen om de bestuurlijke processen van de stad, de districten, het OCMW en haar partners zo toegankelijk en efficiënt mogelijk te laten verlopen.

Klinkt saai? Toch niet!

Wat dacht je van een nieuw mobiel stemsysteem voor de gemeenteraad, het optimaliseren en hertekenen van het besluitvormingsproces met behulp van chatbot en blockchain technologie en een nieuw platform voor het ontsluiten van het digitale geheugen van de stad?

Bij Bestuurszaken kom je rechtstreeks in contact met het kloppende hart van de Antwerpse politiek en de besluitvorming binnen de stedelijke organisatie.

Je tekent business software architecturen uit en gebruikt hierbij generieke, herbruikbare services of engines die we ontsluiten via het Antwerp City Platform as a Service (ACPaaS).  Zo kunnen we de stad sneller en goedkoper een modulaire, schaalbare, flexibele en moderne oplossing aanreiken.
 
Je komt terecht in een team begeesterde collega’s die denken en doen vanuit één doel: Antwerpen een prominente plek geven qua digitale dienstverlening en communicatie.
 

Jij

  • hebt een groot inlevingsvermogen en een sterk analytisch inzicht op tactisch en strategisch niveau.

  • bent dynamisch, communicatief en sterk klantgericht.

  • kan uitgaand van de architectuur de juiste analyse maken, user stories en process modellen opstellen op basis van de behoeftes van de klant.

  • bent resultaat gedreven.

  • wil future proof software-architecturen uittekenen met maximaal hergebruik van softwarecomponenten, bronsystemen, webservices, engines, …

  • bent een uitgesproken procesmatig denker met ervaring op het vlak van processen en/of procesverbeteringen. Modelleertechnieken voor het structureren en analyseren van processen, informatie en business specificaties zijn jou bekend.

  • brainstormt graag over nieuwe applicaties (of de aanpassing van bestaande) om bedrijfsprocessen en de informatieflow te verbeteren.

  • beschikt over de juiste management vaardigheden om ICT-leveranciers te kunnen aansturen in een agile omgeving en kan de rol opnemen van product owner.

  • draagt bij tot de architecturale go/no go beslissing over de uit te voeren oplossingen.

  • bepaalt mee de toekomst IT-visie voor de bedrijfseenheid Bestuurszaken. 

  • hebt een goed inzicht in de financiële en andere kosten en baten. Je bent vertrouwd met return on investment (ROI) en total cost of ownership (TCO).

  • hebt een master diploma of bent gelijkwaardig door enkele jaren ervaring.

Bovendien

  • zie je het als een uitdaging om de ideeën, verwachtingen en bezorgdheden van groep stad Antwerpen te capteren en om samen de beste oplossing uit te tekenen.

  • werk je graag in een omgeving die creatief, flexibel en divers is.

  • ben je grenzeloos enthousiast en werk je als een start-up.

  • kan je een complexe materie glashelder voorstellen.

  • kan je een brugfunctie spelen tussen technici, eindgebruikers en leidinggevenden.

  • heb je minstens 5 jaar ervaring en brede kennis in de IT-wereld.

  • werk je agile en pragmatisch.

Wij

  • selecteren enkel op basis van je kwaliteiten en vaardigheden, ongeacht je geslacht, gender, afkomst, leeftijd of beperking
  • geloven in zelfsturende teams waarin kennisdeling, persoonlijke evolutie waar teamgeest centraal staan.
  • duwen elkaar en onze klanten telkens opnieuw vooruit, met innoverende technologieën en methodes.
  • bouwen mee aan de digitale toekomst van Antwerpen en geven hiervoor elke dag het beste van onszelf.
  • hebben extra legale voordelen zoals werken 2.0, dertiende maand, min. 35 vakantiedagen, maaltijdcheques (€7), een gratis hospitalisatieverzekering voor jou, de partner waarmee je samenwoont/echtgenoot en je kinderen, groepsverzekering, fietsvergoeding, gratis abonnement openbaar vervoer, laptop en gsm.

Je kan solliciteren tot 15 maart 2018. Is deze datum voorbij, bezorg ons dan zeker nog je cv. Mochten we geen passende kandidaat vinden, dan kom je mogelijk nog in aanmerking voor deze vacature.

Digipolis 7-08 deel 1-89.jpg

Sollicitatieproces

Zin om van de stad jouw job te maken? Vul het online registratieformulier in en start een bijzondere missie. Zijn we overtuigd van jouw hart voor de stad? Dan nodigen we jou uit voor een interview. Afhankelijk van de functie die je wil invullen volgen er nog een aantal testen. We geven jou ook graag een zelfstandige opdracht, zo zijn we zeker dat jij de juiste persoon bent om samen met ons de stad digitaal vorm te geven. Na een positief gesprek met één van onze directieleden ben je helemaal klaar om de stad te gaan verkennen.

Digipolis 7-08 deel 2-90.jpg

Digipolis Antwerpen

Generaal Armstrongweg 1, 2020 Antwerpen

Zin om voor Antwerpen te werken? Een frietje steken op het Eilandje en iBeacons spotten bij de Boerentoren. Bij Digipolis maak je van de stad jouw job en bouw je mee aan innovatieve projecten die het leven van duizenden Antwerpenaren beter maken.