Start-up coördinator

Wat je bij Digipolis mag verwachten? Een job waar nog genoeg tijd overblijft om de stad te gaan verkennen. Een job met een bijzondere missie. Een job met gelijkgestemde collega's, want iedereen hier heeft minstens één ding gemeen: een hart voor de stad.

‘Als je iets radicaal innovatief wil doen heb je start-ups nodig die dingen doen die nog nooit iemand gedaan heeft. Digipolis lanceerde daarom in 2015 een platform waar het ‘challenges’ op plaatst: complexe, innovatieve uitdagingen voor Antwerpen, en de mogelijkheid voor start-ups om zich in te schrijven en die uitdagingen op te lossen.

Het resultaat is spectaculair. Er zijn al meer dan 140 challenges gelanceerd en bijna 600 start-ups en creatieve ondernemers schreven zich al in. In 2016 ging 35 procent van het aankoopbudget van Digipolis naar start-ups en kleine creatieve ondernemers en vorig jaar groeide dit budget aan tot meer dan de helft. Digipolis moet niet onderdoen voor Palo Alto, en het is schitterend om te zien hoe de samenwerking tussen Digipolis en de start-upscene bloeit als nooit tevoren.’ - Peter Hinssen in De Tijd

Sinds 2015 voeren we een intensief ‘buy from startups’ beleid waarbij we continu zoeken naar manieren om de drempel voor samenwerking zo laag mogelijk te houden én naar mogelijkheden om nieuwe partners te betrekken. In 2018 willen we het nog veel beter doen. Daarom zoeken we een start-up coördinator om ons team te versterken!. 

Een rol voor jou? 

Jij

  • hebt als belangrijkste doelstelling het uitwerken van een start-up ecosysteem dat het verschil blijft maken, wereldwijd!
  • Onder het motto: “Elke uitdaging verdient een start-up en elke start-up verdient een uitdaging“ wil je zoveel mogelijk start-ups betrekken en kansen geven om opdrachten en uitdagingen te winnen.
  • brengt het potentieel start-up landschap in kaart. We denken hierbij aan domeinen zoals HRTech, FinTech, EdTech, HealthTech, … voor zover ze een toegevoegde waarde kunnen bieden aan de realisatie van de stedelijke doelstellingen.
  • benadert actief start-up clusters om het potentieel te vergroten.
  • bedenkt wervende en wervelende campagnes om start-ups in ons ecosysteem te betrekken.
  • organiseert begeleidingsprogramma’s voor start-ups zodat ze optimaal voorbereid zijn voor pitches.
  • ontplooit inspirerende en community-versterkende activiteiten door bijvoorbeeld  
    o meetups, bootcamps, garages, hackatons, workshops, inspiratiedagen, … te organiseren.
    • blogs en vlogs te publiceren.
    • een start-up academy op te zetten.
    • ...
  • zorgt ervoor dat het intakeproces voor start-ups en andere creatieve ondernemers (waaronder ook studenten en burgers) zo toegankelijk mogelijk wordt (met inzetten van moderne technologieën zoals  chatbot-, AI- en blockchain ondersteuning).
  • volgt projecten op die binnen de “ Innovative Procurement Squad” worden opgestart om het intakeproces te vereenvoudigen en brengt ze tot een goed einde.
  • bent de link tussen de start-up/creatieve ondernemer en de open labs.
  • draagt het startup-beleid uit op belangrijke events, zowel nationaal als internationaal.
  • vervoegt de “Innovative Procurement Squad”.

Bovendien

  • heb je een master diploma of ben je gelijkwaardig door ervaring.
  • heb je minstens 3 jaar ervaring met het werken binnen een start-up omgeving en het jargon is jou niet vreemd.
  • spreek je vloeiend Engels.
  • heb je goede analytische basisvaardigheden en communiceer je helder en vlot  op maat van je gesprekspartners.
  • werk je op een constructieve en professionele manier samen met collega’s doorheen de organisatie en werk je graag in een team. 
  • krijg je een plus als je de wetgeving op overheidsopdrachten kent.
  • heb je een stevige dosis maturiteit en ben je stressbestendig.
  • lever je  nauwkeurig en verzorgd werk af.

Wij

  • moedigen ondernemerschap en creativiteit aan, maar we plaatsen vooral onze mensen centraal.
  • selecteren enkel op basis van je kwaliteiten en vaardigheden, ongeacht je geslacht, gender, afkomst, leeftijd of beperking.
  • geloven in zelfsturende teams waarin kennisdeling, persoonlijke evolutie waar teamgeest centraal staan.
  • duwen elkaar en onze klanten telkens opnieuw vooruit, met innoverende technologieën en methodes.
  • bouwen mee aan de digitale toekomst van Antwerpen en geven hiervoor elke dag het beste van onszelf.
  • hebben extra legale voordelen zoals werken 2.0, dertiende maand, min. 35 vakantiedagen, maaltijdcheques (€7), een gratis hospitalisatieverzekering voor jou, de partner waarmee je samenwoont/echtgenoot en je kinderen, groepsverzekering, fietsvergoeding, gratis abonnement openbaar vervoer, laptop en gsm.

Je kan solliciteren tot  18 februari 2018. Is deze datum verstreken, bezorg ons dan zeker nog je cv. Mochten we geen passende kandidaat vinden, dan kom je mogelijk nog in aanmerking voor deze vacature.

Digipolis 7-08 deel 1-89.jpg

Sollicitatieproces

Zin om van de stad jouw job te maken? Vul het online registratieformulier in en start een bijzondere missie. Zijn we overtuigd van jouw hart voor de stad? Dan nodigen we jou uit voor een interview. Afhankelijk van de functie die je wil invullen volgen er nog een aantal testen. We geven jou ook graag een zelfstandige opdracht, zo zijn we zeker dat jij de juiste persoon bent om samen met ons de stad digitaal vorm te geven. Na een positief gesprek met één van onze directieleden ben je helemaal klaar om de stad te gaan verkennen.

Digipolis 7-08 deel 2-90.jpg

Digipolis Antwerpen

Generaal Armstrongweg 1, 2020 Antwerpen

Zin om voor Antwerpen te werken? Een frietje steken op het Eilandje en iBeacons spotten bij de Boerentoren. Bij Digipolis maak je van de stad jouw job en bouw je mee aan innovatieve projecten die het leven van duizenden Antwerpenaren beter maken.